LIDT OM MIG
For 50 år siden da jeg var barn, trænede man efter den hårdhændede metode og behandlede både børn og hunde ens. Vi blev rusket, hevet i ørene, fik "en på kajen" og havde ikke lov til at have en selvstændig mening om noget som helst. Hvis vi tog et selvstændigt initiativ var vi uartige og skulle straffes.
IDAG TRÆNER JEG MINE EGNE HUNDE TIL AT TAGE INITIATIVER, AT VÆLGE MIG OG BELØNNE. JEG HAR RESPEKT FOR DERES KLOGSKAB, UDFØRELSE AF DE UDFORDRINGER JEG GIVER DEM OG DERES BEGEJSTRING NÅR VI SAMARBEJDER. SOM MIN MOR SIGER: "DU HAR FÅET ET HUNDELIV :)". JA, OG DET ER POSITIVT FOR JEG ELSKER SAMVÆRET OG SAMARBEJDET MED MINE HUNDE.
HUNDENE I MIT LIV HAR LÆRT MIG ALT, HVAD JEG VED OM HUNDE I DAG
MIN AKADEMISKE UDDANNELSE HAR LÆRT MIG AT OBSERVERE, ANALYSERE OG DRAGE KONKLUSIONER
STUDIET AF ULVE HAR LÆRT MIG HVORDAN ULVE OG HUNDE TÆNKER
ETOLOGIEN HAR LÆRT MIG HVORDAN VI KAN MOTIVERE PATTEDYR GENNEM BELØNNING
DYRLÆGER HAR LÆRT MIG, HVORDAN JEG SKAL FORHOLDE MIG VED HUNDESYGDOM
TILLID TIL LIVETS GANG HAR LÆRT MIG AT BLIVE EN GOD HUNDEMOR SOM UDVISER RO,
TROEN PÅ MIN INTUITION HAR LÆRT MIG AT KOMMUNIKERE MED ULVE OG HUNDE
ROEN I MIN KROP OG MIT BLIK HAR LÆRT ULVE OG HUNDE AT DE KAN STOLE PÅ MIG
LÆREN OM KROPSSPROGETS BETYDNING HAR LÆRT MIG AT SIGNALERE TIL HUNDEN
HUNDE OG HVALPE HAR LÆRT MIG AT SAMARBEJDE MED HUNDEN PÅ DENS EGNE PRÆMISSER
LÆREN OM FORMIDLING HAR LÆRT MIG AT VÆRE RUMMELIG OG TILGIVENDE
PÆDAGOGIKKEN HAR LÆRT MIG, HVORDAN DEN KOGNITIVE FUNKTION UDVIKLES
LÆREN OM HJERNENS UDVIKLING HAR LÆRT MIG, HVORDAN VI MENNESKER REAGERER PÅ FRYGT OG TRUSLER